Hoe weet je nu of jouw merk de juiste uitstraling heeft?
We kunnen ons voorstellen dat het soms moeilijk is om zelf te bepalen of het allemaal wel klopt. Je hebt zelf toch een soort blinde vlek en sommige mensen hebben gewoon geen gevoel voor strategie of visueel design. Je hoeft toch ook niet alles te kunnen?

Heb je budget beschikbaar? Dan is het zeker de moeite waarde waard om een designer in te huren voor jouw brandstyling. Hiermee professionaliseer je jouw personal brand, maak je het consistent en zal je een herkenbaar beeld in het hoofd van je ideale klant creeren. Hierdoor zal je groeien en meer omzet draaien.

Maar.. als je nog maar net start heb je niet altijd een groot budget. Niettemin kun je dan ook al aan de slag! Dat is geen reden om er een mengelmoesje van te maken. Besteed hier aandacht aan, net als aan je boekhouding! Hieronder enkele tips die jou vooruit kunnen helpen.

IMPLEMENTEER ONDERSTAANDE TIPS IN JOUW BRANDING

HELDERHEID

Zorg dat je exact weet waar jouw focus op mag liggen.
Wat is jouw onderscheidende waarde? Waar loop jij nu echt warm voor een waarmee kan jij het verschil maken? Wie is jouw ideale klant? Welke oplossing breng jij?
Door heel concreet een duidelijke propositie aan te nemen en hier doelen aan te koppelen, creëer je een heldere visie voor je bedrijf en weet je welke koers je mag varen.

KLEURGEBRUIK

Kies de juiste kleuren: soms worden compleet de verkeerde kleuren of kleurtonen gebruikt. Ga eens onderzoek doen naar kleuren, welke psychologische kenmerken hebben ze? Welke emotie triggeren ze? Zelf een kleurenpalet samenstellen? Dat kan via de het color wheel van Canva. Maar nog fijner is het Color wheel van Adobe (https://color.adobe.com/nl/create/color-wheel/)

LETTERTYPEN

Gebruik fonts (lettertypen) consistent; kies maximaal 3 lettertypen die passen bij jouw stijl en wissel niet meer. Het “mengelmoesje” zorgt niet voor consistentie én een professionele look.

STOCK FOTOGRAFIE

Stock foto’s; gebruik niet alleen maar stock foto’s, want wat zeggen die nu eigenlijk? Tuurlijk is het verleidelijk en een paar kunnen geen kwaad. Zolang ze maar goed aansluiten. Maar gebruik ook eigen foto’s. Dan maar wat minder professioneel, maar wel EIGEN en JOU. Jij bent jouw brand en daarmee wil jouw ideale klant zich verbonden voelen. Probeer wel zo veel mogelijk dezelfde filter toe te passen, zodat het een mooi geheel blijft.

Als je bovenstaande tips alvast gaat toepassen zul je zien dat dit een houvast geeft. Succes!

Creatieve groet,
Marte